Primer cap de setmana de març.
La Fira de Sant Bartomeu del Grau dedicada a la Natura i Muntanya se celebra el primer cap de setmana de març; aquesta vol donar a conèixer aspectes relacionades amb el medi, fomentant les activitats de lleure al territori, prioritzant aspectes de sostenibilitat i respecte pel medi natural.
La fira pretén oferir un espai de coneixença, aprenentatge i interrelació del medi de manera pràctica, amena i divertida; hi podem trobar projectes i activitats ambientals destinats a diferents sectors de la nostra societat (productes naturals i ecològics, materials biodegradables, etc.).
La fira ofereix una àmplia oferta en temes turístics, culturals, artesans i gastronòmics; també s'hi poden trobar activitats d'entreteniment pensades per a tots els públics des d'activitats lúdiques (tallers, inflables, activitats infantils, ponis, cercavila, teatre al carrer, etc.) fins a activitats esportives, com la cursa d’orientació.